Műsoron a CRM az Operában

A XXI. században nemcsak elsődlegessé vált az ügyfélközpontú működés és értékesítés, hanem komplexebb karaktert is kapott a minőségi ügyfélkezelés. A megújult szempontrendszereket alkalmazva és a vállalatok sajátosságait figyelembe véve tartható meg a lojális ügyfélkör. A visszatérő, megbízható vásárlók a legfontosabbak a cégek számára, az ügyfeleknek pedig a bizalom légkörének megléte, érezniük kell, hogy értéket és törődést kapnak ott, ahol pénzt költenek.
operaház

Az európai uniós támogatásból finanszírozott projekt a precíziós mezőgazdaság magyarországi gyors terjedésével, a digitális agrometeorológiai adatszolgáltatásra megnőtt igény alapján jött létre. A küldetés célja az, hogy a folyamatosan frissülő adatok ismeretében, az egyre gyakrabban előforduló csapadékhiányos időszakokban, előrejelzést adjon az aszállyal veszélyeztetett területekről, ezzel az aszálymonitoringnak köszönhetően mérsékelhetővé tegye hazánkban az aszálykárokat.

A WREN (Water Resources in Efficient Networks) a talaj felső rétegének nedvességtartalmát és a növényzet fejlődését vizsgálja. A fedélzeti multispektrális képalkotó rendszer, a földfelszínt 16 x 16 méteres részletességgel, közel 10 000 négyzetkilométeres területre vonatkozóan fogja megbecsülni egy áthaladás alatt. A növényzet fejlődésének megfigyeléséhez, a látható, közeli infravörös és rövid hullámú infravörös hullámhosszban gyűjt majd adatokat.  A műhold nagy előnye, hogy nem csak azt a területet képes lefotózni, ami felett áthalad, hanem oldalra is ki tud tekinteni, amivel sűrűbben készíthet képeket egy adott területről.

 

A pályára állítás után első és legfontosabb feladat a műhold és a földi állomás közötti kapcsolat létrehozása, majd a fedélzeti alrendszerek beindítása lesz. A műhold fedélzetén elhelyezett egységek biztosítják majd a működéshez szükséges energia előállítását, a kamerák vezérlését, a megfelelő kapcsolat létrejöttét. A helyzetstabilizáló alrendszer működésével állnak majd irányba a kamerák. A kamerák kalibrációját követően pedig készülnek az első felvételek, amiket majd a WREN tárol és továbbít a földi állomásra, ahonnan a kutatásban résztvevő projektcsapat kapja meg további értékelésre.

 

A műholdfelvételek feldolgozását követően, a rendszer nagy felbontású biofizikai és biokémiai adatokat küld majd, melyeket egy gépi tanulási algoritmusokat használó rendszer fog feldolgozni.

 

A küldetés garanciáját a C3S Kft többszörös repülési múltja, az eddigi űrbe bocsátott műholdjainak 100%-os hibátlan működése, nagy megbízhatóságú és hosszú élettartamú 6U platformja és adatkezelési szolgáltatása biztosítja. A műholdat a teljes küldetése alatt, a C3S fogja üzemeltetni.

Konzorciumi tagok:

A konzorciumvezető COMBIT Zrt. (a Grepton cégcsoport tagja) 1985-ben alakult és jelenlegi formájában 2011 óta működik. Tevékenysége fő fókusza országos méretű IT rendszerek kifejlesztése, továbbfejlesztése és üzemeltetése, valamint az utóbbi közel 20 évben pedig egyre növekvő hányadot alkot a K+F tevékenysége. A cég a következő területeken nyújt szolgáltatást: Oracle disztribúció, Informatikai támogatás és üzemeltetés, Adatbázis adminisztráció, Infrastruktúra kiépítés, Egyedi szoftverfejelsztés, Környezetvédelmi monitoring, Alkalmazásfejlesztés, MySQL Cloud Service Certified Implementation Specialist. A cég főbb partnerei: Oracle, Delta Informatika, RAAB Digital, ELTE TTK Biológiai Intézet, Országos Vízügyi Főigazgatóság

Az űripari platform és műholdas üzemeltető: A C3S Kft. űripari vállalat, tevékenységének középpontjában olyan 3-16U méretű, nagy megbízhatóságú platformok és robusztus, redundáns alrendszerek tervezése és gyártása áll, amelyek a kereskedelmi vagy tudományos célú IoT konstellációs és földmegfigyelési igényeknek egyaránt megfelelnek. A cég küldetésoperációs rendszere a felbocsátástól a befejezésig a missziók teljes életciklusát végigköveti. A nanoműholdas cégek között a C3S olyan nagyműholdas megoldások és technológiák kis méretű megvalósításával vívott ki előkelő helyet, amelyek garanciát jelentenek a hosszú élettartamra és a nagy megbízhatóságra. A CubeSat-ok világán túl, nagyműholdas projektekben energiaellátó és hasznos teher szabályozó rendszerek tervezőjeként van jelen. Első 3U küldetése, a RadCube 2021-ben került felbocsátásra. Második, teljes mértékben ipari igényeket szolgáló missziója a szintén 3U platformon felbocsátott VIREO.

Az Óbudai Egyetem részéről az EKIK és az AMK GEO működik közre. Az Egyetemi Kutató és Innovációs Központ 2014-ben azzal a céllal jött létre, hogy nemzetközi szinten is kiemelkedő KFI tevékenységet folytasson és összefogja az ÓE kutatóműhelyeiben folyó KFI tevékenységeket, a minőségi kutatáshoz biztosítsa a megfelelő színvonalú, központi feltételeket. Az AMK Geoinformatikai Intézete a földmérés, a geoinformatika, precíziós gazdálkodás, a távérzékelés, a geodézia, a földgazdálkodás kutatásának és mérnöki oktatásának elismert szakértője.

A Széchenyi István Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi karán évtizedek óta folynak a precíziós gazdálkodáshoz köthető kutatások. A Kar kezelésében álló mintegy 500 ha szántóterület megfelelő üzemnagyságot biztosít ahhoz, hogy a legkülönbözőbb kutatási feladatokat tudjuk elvégezni. A jelenlegi projekthez kapcsolódóan már most rendelkezésre állnak olyan eszközök (pl.: szenzorhálózatba kötött környezeti monitoring rendszer, kis magasságú multispektrális távérzékelési rendszer (UAS)) amelyek a klímamonitoring program rendelkezésére bocsátható.

 

Kapcsolódó weboldal: https://wren.hu/?lang=hu

 

Kapcsolódó videó: https://www.youtube.com/watch?v=uekafN-WSek (a műhold pályára engedése: 2:21:54-nél)

A Grepton 2021 őszén kezdte meg a közös munkát a Magyar Állami Operaházzal, ahol már évek óta a tervek között szerepelt egy ügyfélközpontú CRM rendszer kiépítése. Az intézmény célja a CRM bevezetésével egyrészt az ügyfélélmény javítása volt, valamint az OPERA mint prémium brand pozicionálása, az érzelmi kötődés kialakításával összekapcsolva.

Az OPERA repertoárja az utóbbi időben különösen sokszínűvé vált, számos családi program és kísérőrendezvény színesíti a klasszikus és kortárs opera- és balettprodukciókat. Ehhez hozzájárult, hogy csaknem hétéves tervezést és kivitelezést követően, a koronavírus-járvány következtében több mint két és fél éves próbaüzem után, 2021. október 25-én ünnepélyes keretek között hivatalosan is átadták a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházát.  Az OPERA európai viszonylatban is egyedülálló, műhely-, raktár, próba-, látogató- és képzési központja az opera- és balettelőadások mellett több új kamarasorozatot is indított gyermekek és felnőttek számára. A portfólió szélesedésének köszönhetően az elkötelezett opera- és balettrajongók mellett megjelentek újabb potenciális vásárlók, ezért is kiemelt jelentőségű, hogy a jegyvásárlóik minél nagyobb számban váljanak bérletesekké.
@photo by Nagy Attila

Ehhez a célhoz elengedhetetlen az ügyfélkezelés szempontjából is intenzívebb stratégiai jelenlét, amivel az OPERA el tudja érni az új potenciális célcsoportjait is.

 

A COVID hatása miatt különösen fontos lett az online csatornák további erősítése, és az aktív, személyre szabott kommunikáció a vásárlókkal.

 

Az említett üzleti igényekre a Grepton munkatársai egy célirányos marketingszoftverrel készülnek, amely támogatja az OPERA jelenleg is kiterjedt és integrált marketingtevékenységét. Ezt a professzionális munkát kiegészítve, lehetőség nyílik majd egy egységes ügyféladatbázis kiépítésére, ami az alapja lesz egy új, célirányos ügyfélkommunikációnak, és egy komplexebb kiszolgálásnak. A hírlevélfeliratkozók, valamint jegy- és bérletvásárlók azt érezhetik majd, hogy még inkább személyre szabott tartalmakat kapnak e-mailben az OPERÁ-tól.  

 

További cél az ügyfél elégedettség növelésére a hűségprogram kidolgozása és egy célirányos, mobilapplikáció elkészítése, amelyben az OPERA vásárlói láthatják a saját adataikat, állíthatják a preferenciáikat, láthatják a számukra érdekes tartalmakat, valamint a hűségprogramon belüli pontjaikat. 

A projekt a DAX segítségével valósult meg.