Egyedi szoftverfejlesztés

Az egyedi szoftverfejlesztés során tanácsainkkal segítjük ügyfeleinket az egyedi igényeik megvalósításában, az igényeik megfogalmazásában, a lehetséges hatékony megoldások feltérképezésében.

A kivitelezés során egyedi szoftverként szállítunk magas minőségű támogatást, melynek célja, hogy ügyfeleink elképzelései szerint olyan ötleteket valósítsunk meg, melyek rövid és hosszú távon is hatékony megoldásokat nyújtanak és biztosítják a fejlődést. Egy jól megválasztott informatikai megoldás meghatározza egy vállalat sikeres működését és eredményességét. Ennek érdekében olyan komplex informatikai megoldásokat szállítunk, amelyek ügyfeleink üzleti folyamatait eredményesebbé és gördülékenyebbé teszik, a szervezeti folyamatokat pedig támogatják és egyszerűsítik.

 

Megoldásaink minden igényt széleskörűen lefednek, ezáltal a tevékenységi körünkbe tartozik többek közt a .NET és speciális JAVA területeken:

  • Egyedi alkalmazások fejlesztése az ügyfeleink igényeinek és üzleti környezetének megfelelően;
  • Internet portálok tervezése, építése, ötvözve az egyedi funkciókat és a dinamikus megjelenést;
  • Intranet alkalmazások bevezetése a szervezeten belüli csoportmunka és kommunikáció javítására az információáramlás elősegítésével;
  • Esemény és folyamat vezérelt megoldások fejlesztése gazdag funkciójú alapplatformról, minimális fejlesztési igénnyel maximális gyorsasággal
  • Üzleti folyamatok automatizálása agilis módszerekkel és megoldásokkal, nélkülözve a technológiának való kitettséget;
  • Low-Code fejlesztői környezet bevezetése, támogatása;
  • Felhő infrastruktúra kialakítása, mely maximális biztonságot ad kötöttségek nélkül, számtalan innovatív technológiai lehetőséggel;
  • Felhő-alkalmazások fejlesztése egyedi igények alapján.
  • Térinformatika/térképes szoftverek
  • Felhő szolgáltatások
  • Mobilra optimalizált felületek, mobil alkalmazások
  • Webshop fejlesztés
  • Biztosítói fejlesztések
  • Nemzetközi fejlesztések/integrációk
  • Közigazgatás

.NET

Munkánk során az ügyféligények felmérésétől kezdve a folyamatelemzés és tanácsadás során az üzleti folyamatok hatékonyságának javításával hozzájárul, hogy a rendszertervezést és optimalizálást követően az új alkalmazások kialakításával vagy meglévő rendszerek továbbfejlesztésével az ügyfélélmény a lehető legmagasabb szintet érje el.

Mérnökeink közt megtalálhatók a több mint 20 éve velünk lévő senior, és a felsőoktatásban frissen végzett junior fejlesztők egyaránt, akiket senior projektvezetők, elemzők és tesztelők egészítenek ki, így a tagok tapasztalt és széles látókörű, friss ötletekkel előálló csapatot képesek alkotni. Ezáltal technológiai palettánk is széleskörű, szakértőink ismeretei lefedik az alábbi területeket:

  • .NET Framework, .NET Core, ASP.NET MVC, ASP.NET Core MVC
  • HTML, CSS, Jquery, XML és JSON
  • Microsoft SQL adatbázis, PL/SQL
  • Windows Presentation Framework (WPF)
  • Entity Framework és Entity Framework Core, NHibernate, ORM (Object Relational Mapping) technológiák.
  • Hardver méretezés, Load Balancing technológiák kezelése, IIS, AD, Azure, Azure DevOps,

Sikeresen befejezett projektjeink közt megtalálhatók az államigazgatási szektortól kezdve a kis-, közép- és nagyvállalatok részére szállított rendszereink egyaránt.

JAVA

Üzleti területen és technológiákban egyaránt a tevékenységünket legjobban az ügyfélorientált, agilis látásmód jellemzi. 

Főbb ügyfeleink:

  • SmartCommunications
  • Szerencsejáték Zrt.
  • T-Systems Magyarország Zrt.
  • Innovációs és Technológiai Minisztérium
  • Magyar Telekom Nyrt.

A fejlesztéseink döntő többsége nagyvállalati rendszerintegráció, viszont képesek vagyunk Front-end oldali fejlesztéseket is végezni különböző technológiákkal.

Általunk alkalmazott technológiák

Csapatunkban egyaránt megtalálhatók a sokéves tapasztalattal rendelkező szenior kollégák és a friss szemléletmódot birtokló ifjú titánok. Ezáltal vagyunk képesek egy sokrétű, új technológiákra nyitott és lendületes egységet alkotni, mely a legkülönfélébb kihívásokra is tud hatékony választ adni. Hiszünk a kemény munkában, hiszen utána esik a legjobban a közös kávézás vagy éppen biliárdozás a csapattal.

Az általunk alkalmazott módszertanok

  1. Vízesés módszertan, főleg a közigazgatási-államigazgatási ügyfeleinknél jellemző.
  2. Inkrementális módszertan: jellemzően versenyszférába tartozó ügyfeleinknél
  3. RUP ( Rational Unified Process) módszertan: ritkábban, de ez is előfordul
  4. Agilis módszertan: enterprise és kkv ügyfeleink körében egyaránt népszerű
  5. Iteratív módszertan: főleg a kkv ügyfeleink körében kedvelt
  6. Scrum-módszertan: A Scrum a szoftverfejlesztés egy inkrementális, iteratív módszere, amely szabályozhatja a teljes szoftverfejlesztési eljárást, a fejlesztés tevékenységeit, a szerepköröket.

És miért mi?

  • Egy kézben minden: a Grepton Zrt. házon belül valósítja meg az üzleti elemzéstől kezdve a rendszertervezési, fejlesztési, tesztelési és utáni támogatási feladatokat.
  • Szakértelem: Kollégáink több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a szoftvertervezés és –fejlesztés területén, számtalan fejlesztéssel a hátuk mögött.
  • Kreativitás: Mindig az egyedi igényeket is figyelembe vevő és az elérhető legújabb technológiákkal rendelkező megoldásokat alkalmazunk.
  • Együtt gondolkodás: Ügyfeleink megoldandó üzleti problémáira a velük való közös gondolkodással keresünk megoldást, így ők is sajátjuknak érezhetik az eredményt, és ezáltal sokkal sikeresebbé válik a projekt.
  • Rugalmasság: Ügyfeleink igényeinek messzemenően igyekszünk megfelelni, olyanoknak is, amit más cégek mereven elutasítanak, vagy nem látnak bennük fantáziát.
  • Folyamatos támogatás: Az együttműködés kezdetétől fogva támogatást nyújtunk ügyfeleink részére szakmai tréningekkel, kereskedelmi és marketing, valamint műszaki támogatással, és igény esetén az éles bevezetést követően is támogatásd biztosítunk.

A fentiek ismeretében a Grepton Zrt. egy ideális szállító a megrendelői részére, és egyben egy ideális munkahely a munkavállalói részére egyaránt, ahol jó légkörben, összetartó csapatban és ergonomikus környezetben születnek a megoldások.

Érdekel!

Referenciák

  • Magyar Telekom:
    • AVAS – Address Validation and Auto Suggest vagy címvalidáló és cím megajánló rendszer, a címbekérő utódja – FE és middleware réteg
    • Capcheck – adott címen elérhető Telekom szolgáltatások – FE és middleware réteg
    • Tartalomtár – videotéka tartalom menedzsment rendszer – FE, BE és middleware réteg
    • ICT Marketplace – ICT szolgáltatások webshop rendszere middleware réteg – middleware réteg
    • ASP – informatikai szolgáltatások menedzsment rendszere – middleware réteg
    • HHR – Hatósági helymeghatározó rendszer FE és middleware réteg.
    • FMCC middleware – Zöldmezős ügyfelek M1B kedvezményt biztosító rendszer – middleware réteg
  • ITM
    • Munka.hu: A projektnél az alábbi célkitűzéseket fogalmaztuk meg:
      • a megyei oldalak összevonása egy központi oldalra, amely így alkalmassá válik a szolgáltatni kívánt információk egységes szerkezetben és kinézetben való megjelenítésére;
      • mind tartalmában, mind kinézetében, mind funkcionalitásában a mai kor elvárásainak megfelelően az átláthatóságra, az egyszerűségre és a közérthetőségre törekszik;
      • a célja nem csupán az információk közzététele, hanem azok minél hatékonyabb átadása és eljuttatása a célcsoportoknak, emellett egy bizalom kiépítése az emberek felé a foglalkoztatási szerv szolgáltatásai kapcsán.
    • Patológiai Informatikai Rendszer (PIR) – a rendszer célja a patológiai munkafolyamatok rugalmas támogatása. Fő funkciói a patológiai minta azonosítás, feldolgozás, mintakövetés, leletharmonizáció eseményeinek, eredményeinek elektronikus nyilvántartása.
    • Skillnoid: A SKILLNOID kapcsolatot teremt a játékok által nyújtott virtuális világ és a valós fizikai világ közt a mozgás gamifikációjával.
    • K+F Fejlesztések:
      • Infress: A projekt keretében egy olyan tudományos számítógépes szimuláció által támogatott integrált geológiai repedéshálózat elemző és modellező rendszer létrehozása történik, amely képes geológiai közegben a repedezettségnek és az abból adódó tulajdonságoknak a szimulációjára.
      • Smart Communications Scrum Teams: A SmartCOMM egy modern CCM (Customer Communications Management) platform, mely megbízható támogatást nyújt a tartalomszerkesztési folyamatokban és jelentősen növeli az ügyfelek teljeskörű élményét az egyes interakciók során. Erről bővebben itt (ezt linkesíteni a már meglévő cikkhez) olvashat.

Mobilalkalmazás-fejlesztés

Teljes portfóliónk elkészültéig kérjük lépjen kapcsolatba velünk mobil alkalmazásfejlesztési igényeivel…

Érdekel!

UI/UX design

Ahhoz, hogy alkalmazásaink a lehető legjobb élményt nyújtsák felhasználóik számára, nem elegendő a kifogástalan technikai megvalósítás. Komoly hangsúlyt fektetünk a felhasználói felület, a felhasználói élmény és a felhasználói folyamatok tervezésére. Ezzel segítjük elő, hogy az ügyfelek által elképzelt megoldásokat úgy valósíthassuk meg, hogy azok nem csak funkcionalitásukban, hanem szoftver ergonómiában is a lehető legtöbbet nyújtsák. Munkánk támogatja a felhasználót, hogy komplexebb rendszerekben is letisztult folyamatokat lásson, vezessük és segítsük a munkavégzésében.

 

Az általunk egyedileg fejlesztett megoldások fejlesztési folyamatának minden szakaszában megjelenik a UI/UX design közreműködése különböző formákban. A felmérési szakaszban az ügyféllel folytatott aktív kommunikációként, amiből később kialakul az alkalmazás drótváza.

A drótváz az alkalmazás logikai felépítését képezi le, ami az ügyféllel történő egyeztetések következtében még kisebb-nagyobb változásokon esik át, attól függően, hogy az igény specifikációk mennyire kiforrottak. Ugyanis a drótváz kiváló eszköz, hogy vizuális formába öntsük az alkalmazás működése felé támasztott elvárásokat, ezáltal pedig gyakran fényt deríthetünk további látens igényekre is.

A drótváz megalkotását követően Figma vagy Adobe XD eszköz használatával előállítjuk az alkalmazás prototípusát. Már a prototípus előállítás során is komoly figyelmet fordítunk a folyamat élmény kialakítására, hogy az ügyfél a tesztelés során már megtapasztalhassa a tervezett alkalmazás által nyújtani kívánt élményt.

A közösen folytatott finomhangolásokat követően megkezdődik a design és UI layoutok (felhasználói felületek) végleges kialakítása. A design kialakításánál nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az elkészülő fejlesztés illeszkedjen a meglévő vállalati arculathoz. A brandingelés során nem csak a vállalati logókat helyezzük el az alkalmazásban, hanem akár egyedi ikon készleteket is tervezünk. A design-t készítő UI szakembereink mindig naprakészek a legfrissebb nemzetközi trendekből, így az általunk készített fejlesztések nem csak technológiailag, hanem a design szempontjából is versenyképesek.

A UI/UX design több egyszerű grafikai elemeknél és jól elhelyezett szépen megrajzolt logóknál. Ez adja a felhasználói élményt, ettől lesz szerethető az alkalmazás. Egy jól átgondolt és megtervezett fejlesztéssel növelheti a felhasználói elégedettséget, hatékonyságot és hosszútávon is megoldást jelenthet vállalata számára.

 

Érdekel!

Rendszerüzemeltetés és támogatás

A Grepton csoport ügyfeleinek magas szinten biztosítjuk a vállalati informatikai rendszerek üzemeltetését és támogatását, legyen szó Microsoft on-premise, felhő-alapú vagy akár hibrid megoldásokról. Szolgáltatáskörünkbe tartozik a felhasználói bejelentések SCSM (System Center Service Manager) fogadása és kezelése, a hálózati, a hardver és a szoftver infrastruktúra fenntartása, az informatikai rendszer és a benne tárolt adatok biztonságának szavatolása. Sok éves tapasztalatunk segítségével képesek vagyunk az ügyfeleink igényei szerint testre szabott megoldásokat nyújtani a felmerülő üzleti kihívásokra. Szakértő kollégáink pedig folyamatosan frissülő Microsoft-kompetenciák elsajátításával biztosítják a Microsoft Gold Partnerséget. Módszertanunk, melyet az ITIL szerint alakítottunk ki, jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a felmerülő problémákra költséghatékonyan és eredményesen tudjunk reagálni.


Ezeket a célokat szem előtt tartva vállaljuk ügyfeleink informatikai infrastruktúrájának részleges vagy teljes üzemeltetését és Ügyfeleink magasfokú támogatását. És ez nem minden: cégünk végig kíséri Önt a teljes sales-cikluson, a konzultációtól kezdve az igényfelmérésen, licenctanácsadáson át, egészen az alkalmazott rendszerek támogatásáig és a tanácsadásig. Számunkra az a legfontosabb, hogy már az első megbeszéléseken érezze Ügyfelünk, az ő elképzeléseivel harmonikusan fogjuk kialakítani a kívánt megoldást, ezzel is törekedve a hosszú távú együttműködésre. 


Szolgáltatásaink:

  • Desktop support, Service Desk 5*8 órában
  • Felhasználói támogatás 7*8 órában
  • IT üzemeltetés, infrastruktúra menedzsment
  • Infrastruktúra és rendszertámogatás
  • Diagnosztika, monitoring
  • Informatikai infrastruktúra audit
Érdekel!

Cloud-migráció

M365 migráció

Mi a Grepton-nál tisztában vagyunk azzal, hogy manapság a távmunka egyre jobban a mindennapi munkaviszonyok részévé válik. Az erre való átállás komoly szakmai felkészültséget és körültekintést igényel. Emiatt is nyújtunk hatékony segítséget partnereink számára, és biztosítjuk, hogy a Microsoft 365-ben végzett online csapatmunkára történő átállás során a levelezőrendszerek migrációja eredményesen és problémamentesen folyjon le.

Szolgáltatásunkon keresztül támogatjuk az on-premise levelezőrendszerek Microsoft O356 Exchange Online szolgáltatásba történő migrációját. A folyamat részeként az on-premise levelezőrendszerben fellelhető adatokat részben, vagy igény szerint teljes egészében migráljuk át a Microsoft-felhőben található O365 szolgáltatásba.

A következő adatok migrálásában segítünk:

  • felhasználói postafiókok és azok tartalma,
  • felhasználói naptárak és azok tartalma,
  • felhasználói kontaktok és azok tartalma.

Az Exchange Online csupán egy része Microsoft O365 termékcsaládnak, amely a választott csomagtól függően lehetővé teszi további szolgáltatások és alkalmazások igénybevételét:

  • Office-termékek (Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access)
  • Teams csapatmunka- és kollaborációs szolgáltatás
  • OneDrive szolgáltatás
  • Intune mobileszköz-menedzsment
  • SharePoint szolgáltatás
  • Azure biztonsági szolgáltatások

Szolgáltatásunk az alábbi feladatok megoldását tartalmazza:

  • O365-előfizetés létrehozása (amennyiben szükséges)
  • Microsoft Active Directory-integráció
    • címtár-szinkronizáció kialakítása az O365-höz tartozó Azure-címtárba,
    • Office 365-licencek hozzárendelése szinkronizált felhasználókhoz.
  • Migráció megkezdése és lebonyolítása az on-premise levelezőrendszerből az O365 Exchange Online irányába
    • a szinkronizáció több lépésben, minden munkanap végén zajlik,
    • a migráció nem befolyásolja a megszokott levelezési forgalmat.
  • Levelezési forgalom átirányítása az Exchange Online szolgáltatásba, illetve az ehhez szükséges névfeloldási beállítások biztosítása

Microsoft Azure migráció

A Grepton Zrt. tapasztalt felhőszakértő kollégái biztosítják, hogy a legtöbbet tudja kihozni a felhős infrastruktúra és szolgáltatás környezetből. Támogatjuk a teljes felhős vagy a hibrid infrastruktúrák tervezését, kialakítását és bővítését.

Azure bevezetésénél következő feladatok végezzük el:

  • Meglévő környezet, valamint az elérni kívánt célok felmérése
  • Felhős koncepció és stratégia kialakítása
  • Költségtervezet és megfelelő Azure szolgáltatások kiválasztása
  • Azure fogadó környezet kialakítása
  • Alkalmazások, adatok egyszerűsített (lift&shift) migrációja
  • Alkalmazások és workloadok újra tervezéssel való migrációja
  • Üzemeltetői oktatás

Az Azure használatával kibővítheti, biztonságossá és folyamatosan elérhetővé teheti a vállalati informatikát. A leggyakrabban az alábbi fejlesztések felmerülése esetén érdemes az Azure adta lehetőségeket felmérni:

  • Infrastruktúra beszerzés
  • Új alkalmazások létrehozása
  • Fejlesztési és tesztelési környezet létrehozása
  • Gyorsan és hektikusan felmerülő erőforrásigények kielégítése
  • Mentés (backup) és visszaállítási (disaster recovery) szolgáltatások
  • Biztonsági kockázatok csökkentése
Érdekel!

Licenc kezelés

Partnereink nem csupán licenceket kapnak, hanem egy komplett szolgáltatást. Nálunk a partneri kapcsolat a meglévő licencek felülvizsgálatával és optimalizálásával kezdődik, hogy megtalálhassuk azt az egyedi licenc kombinációt, ami a legjobban illeszkedik az ügyfelünk üzleti igényeihez.


Az optimalizálási folyamat során leltárba vesszük azokat a licenceket, amelyek már megvásárlásra, előfizetésre kerültek. Ezt követően a profilozási folyamattal felmérjük és megismerjük az egyedi igényeket, amik a mindennapi működésből fakadnak. Végezetül pedig átnyújtunk egy dokumentációt, amely tartalmazza javaslatainkat a megfelelő licenc struktúrára vonatkozóan.
Az optimalizálást nem csak a licencek darabszámára és fajtájára végezzük el, hanem az Azure-ban használt erőforrások teljesítményét is megvizsgáljuk. Ahol monitorozásra kerül az igénybe vett teljesítmény, a kiugró értékek és a gyenge pontok. Ezek után pedig ajánlást teszünk az Azure előfizetés optimalizálására. Gyakorta előfordul, hogy már azzal is költségcsökkentést vagyunk képesek elérni, hogy a jelenlegi teljesítmény megtartásával új típusú szervererőforrásra váltunk.

Szolgáltatásaink további részét képezik még a bevezetés, oktatás és az ACM (Adoption Change Management) is, amik igénybevételével valóban kihasználhatja a licenceiben rejlő lehetőséget.
Licenceink területén flexibilis előfizetési struktúrával tudunk szolgálni ügyfeleink részére. Ezzel a struktúrával akár a napról napra változó üzleti igények is kielégíthetőek, pillanatok alatt elérhetőek új licencek vagy éppen megszüntethetőek a már feleslegesek. A fizetésre a tényleges fogyasztás alapján van lehetőség havi vagy éves periódusokban.

Leggyakoribb licenc csoportok

M365: Az M365 csomagokban a legelterjedtebb Office alkalmazások különböző kombinációit találhatja. Minden megtalálható, ami a digitális irodai léthez szükséges kezdve a levelezéstől, a fájlmegosztáson át a csoportszintű együttműködésig.

D365 : Innovatív, intelligens üzleti alkalmazások, amelyek a teljes ügyvitel folyamatát lefedik. Magasfokú szinergiával a Microsoft termékek teljes portfóliójáva

Azure: Rugalmas felhőalapú számítási platform végtelen lehetőségekkel.

Érdekel!

Referenciák

Merkantil Bank Zrt. – Service Manager ITIL folyamatok bevezetése, üzelemtetése, Provance eszközkezelés bevezetése, IT Infrastruktúra tanácsadás

Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet – Teljes IT Infrastruktúra tervezés, kialakítás, üzemeltetési támogatás, licencszállítás, hardver szállítás és beüzemelés

Változáskezelés (ACM)

A bevezetési projektek során nem kizárólag az integrációra törekszünk, hanem nagy hangsúlyt fektetünk a változásmenedzsmentre (adoption and change management) is. Célunk, hogy a dolgozók körében magas fokú elfogadottságot érjenek el az általunk bevezetett megoldások. Ezzel elősegítjük, hogy valóban a vállalati kultúra részévé válhassanak és elérjük a kívánt változást.

A sikeres bevezetési projektek esetében az alkalmazás integrációja mellett külön figyelmet kell fordítani arra, hogy az új alkalmazás a vállalati kultúra részévé is váljon. Ha ez a két fókusz pont egyaránt megvalósul, akkor fogjuk tudni megvalósítani bevezetés célját.
Azoknál a projekteknél, ahol nem valósul meg a projekt célja a sikertelenség okaként az esetek 70%-ban a nem megfelelő, vagy az egyáltalán nem alkalmazott változáskezelést azonosíthatjuk. Az ilyen esetekben megtörténik az új alkalmazás vállalati szintű bevezetése, viszont egyéni szinten ez elmarad, ezért a projekt nem képes kiváltani a kívánt változást. Ha pedig ezt utólagosan pótoljuk, akkor az komoly idő- és költségkeret túllépést eredményez, továbbá az változáskezelés hatékonyságára is hatással lesz.


A Grepton Csoportnál a Prosci által kidolgozott ADKAR metodológiát alkalmazzuk a bevezetési projektjeink változáskezelési támogatására. A projekt menedzsmentünk szerves részeként is jelen van a változáskezelés filozófiája. Azon bevezetéseknél, ahol igény mutatkozik a változáskezelésre, már a kezdettől fogva aktívan jelen van ADKAR tanúsítvánnyal ellátott tanácsadói kollégánk. Ő ügyel arra, hogy az integrációs folyamattal párhuzamosan folyamatosan növeljük az alkalmazottak körében az elfogadást és a tudást.

 

ADKAR

Szeretne többet tudni az ADKAR-ról?

Az ADKAR metodológia 5 fő szakaszból áll, amik együttesen a bevezetés ideje alatt folyamatában érik el, hogy mire megvalósul az alkalmazás integrációja az már a vállalati kultúra részét képezze.

  • Tudatosság: Az új alkalmazás érkezésének a köztudatba emelése.
  • Vágyakozás: Az alkalmazás iránti vágy kiépítése a leendő felhasználókban.
  • Tudás: A felhasználók felruházása az alkalmazás használatához szükséges tudással.
  • Képesség: A tudás készséggé való alakítása.
  • Megerősítés: Az alkalmazás további használatának a biztosítása.

Érdekel!